ADO Young Business Club van start: ‘Voetbal, verbinding én vertier’

Sport
"Ook Rick de Vroom van mediapartner Uitgeverij West Media (rechts) was zondag 20 september te gast in de skylounge van de Young Business Club van ADO Den Haag." (Foto: "FL")

De Young Business Club van ADO Den Haag is zondag 20 september tijdens de thuiswedstrijd van ADO tegen FC Groningen voortvarend van start gegaan. In de skylounge hadden zich 26 leden verzameld, die met elkaar niet alleen een gezellige middag beleefden, maar voor en na de wedstrijd natuurlijk ook zakelijk konden netwerken.

Het nieuwe initiatief met de Young Business Club past uitstekend in het streven van de commerciële afdeling van de Residentieclub om jonge ondernemers al vroeg in hun carrière, of kort na hun bedrijfsstart, gebruik te laten maken van de aantrekkelijke commerciële mogelijkheden die betaald voetbal biedt. Bijkomend voordeel voor ADO is natuurlijk ook dat de club zo al heel vroeg nieuwe relaties aan zich weet te binden, die zich wellicht later ontwikkelen tot misschien zelfs wel hoofd- of subsponsor.

Een van de drijvende krachten achter de YBC van ADO is accountmanager Vicky van Amerongen van de afdeling commercie. “Het idee voor de Young Business Club ontstond in maart van dit jaar”, zegt Vicky. “We willen graag jonge ondernemers of starters ook graag de kans geven om met elkaar te netwerken binnen de ADO-familie. Daarom hebben we een complete skylounge gereserveerd voor deze groep ondernemers, die hierin tegen een scherp tarief individueel een stoel kunnen reserveren. De YBC is bestemd voor ondernemers van 20 tot 45 jaar oud. We waren razendsnel uitverkocht, dat is een teken dat dit initiatief wordt omarmd. Vanwege corona zijn we nu nog gebonden aan maximaal 26 stoelen, maar als alles weer normaal is, kunnen we dat aantal uitbreiden. Al moet gezegd dat de kleinschaligheid ook voordelen heeft. Het is daardoor heel gezellig en intiem. Iedereen heeft nu écht tijd voor elkaar.”

Is het voor de leden van de YBC niet jammer dat ADO een moeilijk seizoen tegemoet lijkt te gaan? “Natuurlijk zien we ADO liever winnen”, zegt Vicky. “Voetbal is echter een verbindende factor, niet allesbepalend voor de sfeer en het succes van de YBC. Naast voetbal gaat het namelijk ook om het plezier en de mogelijkheden om zaken met elkaar te doen. Dat merk je ook na afloop. De aanwezigen hebben het ondanks de nederlaag toch enorm naar de zin gehad, met een hapje en een drankje en een prima DJ. De YBC staat daarom kort gezegd voor voetbal, verbinding én vertier.”